Obal je velice důležitou součástí produktu, zákazníci jej vidí jako první a někdy nás může krásný obal natolik zaujmout, že kosmetiku koupíme a až potom zjišťujeme, co je skutečně uvnitř. Obal na jakémkoliv výrobku je nepostradatelný, ale v dnešní době řešíme problém týkající se obalů - jejich nadměrnou velikost a nešetrnost k životnímu prostředí.
Po zakoupení kosmetického přípravku a jeho rozbalení jsme někdy šokováni jeho opravdovou velikostí. Jedná se zejména o obaly, které neslouží primárně k ochraně zboží, ale pouze k jeho propagaci a zvýšení prodeje. V dnešní době je stále více brán zřetel na ochranu a šetrnost k životnímu prostředí, avšak většinou je problematika životního prostředí opomíjena a obaly slouží spíše k účelu zvýšení atraktivnosti, přilákání zákazníka a zvýšení prodeje kosmetického výrobku.
Péče o životní prostředí
Obaly jsou úzce spjaty s ochranou našeho životního prostředí, tudíž i zde existuje legislativní úprava bojující proti zbytečnému plýtvání.
Základním cílem legislativy je:
- předcházet vzniku odpadů z obalů tak, aby hmotnost a objem obalu byly co nejmenší s cílem snížit množství odpadu, který je poté nutno odstranit;
- zajistit opakovanou využitelnost odpadů;
- zajistit třídění a recyklaci odpadu z obalů;
- a zajistit využití odpadu z obalů.
Především první bod bývá sporný u některých obalů na kosmetiku. Z estetického hlediska bývají velmi krásné, avšak háček je v jejich velikosti. Velikost obalu totiž zdaleka neodpovídá velikosti samotného produktu, tím také nabýváme dojmu, že produkt je větší, než ve skutečnosti je. Koneckonců i sebekrásnější obal nám nakonec zůstane jako odpad, kterého se časem chceme zbavit.
Nebylo by raději lepší ušetřit naši přírodu před zbytečným plýtváním a již od samotného výběru kosmetiky dbát na čisté a zdravé životní prostředí? Vybírejte kosmetiku pečlivě a nekupujte zbytečné produkty jen kvůli obalu.